Bravida Norge fortsetter sponsoratet med langrennstalentet Matz Jenssen

Vi møtte Matz og tok en prat om hvordan han forbereder seg for sesongstart og hvilke mål han har for årets sesong. Det ypperste målet er VM-gull i sprint!

Nyhet Bravida Norge

– Jeg ser frem til sesongstart med de første løpene på Beitostølen. Der kommer jeg til å få svar på om all arbeidet jeg har lagt inn i løpet av sommeren og høsten blir tilbakebetalt. Hovedmålet for sesongen er å bli kvalifisert og vinne U23 VM i sprint, sier Matz Jenssen, skiløper for Elon Oslofjord

– Vi samarbeider med Matz på andre året, og det er veldig spennende å følge en ung og ambisiøs utøver som Matz. Bravida er et selskap hvor unge talenter skal få utvikle seg, derfor passer det bra å bidra for at Matz skal kunne nå sine mål, sier Tore Bakke, administrerende direktør i Bravida Norge, og legger til:

– Jeg gleder meg til å følge med på langrenn til vinteren og skal heie på Matz i hver eneste konkurranse!

Starter Toppidrettsveka

Matz har nylig deltatt i Toppidrettsveka, der både norske og internasjonale utøvere konkurrerer i ulike øvelser innen langrenn, og skiskyting. Konkurransen arrangeres tidlig på høsten, som en del av sesongoppkjøringen.

– Det var mitt første løp i forberedelse til sesongstart, og jeg vil si jeg oppnådde målet mitt for konkurransen. Nå er det heller ikke lenge igjen før de store konkurransene begynner, forteller Matz Jenssen.

Hvordan er du forberedt på resten av sesongen?

– Jeg har gjort en god treningsjobb igjennom sommeren, så nå står høsten for tur. Jeg fokuserer på å holde meg frisk og holder treningen oppe slik at jeg er klar for løpene.

Det første løpet er 17. november, der Matz skal konkurrere mot verdenseliten. Hvis Matz presterer bra her, kvalifiserer han seg til verdenscup, 15. desember.

Følg både Matz og Bravida sine sosiale medier for oppdatering på Matz sine løp fremover!