Fakturering

Bravidas fakturaer blir håndtert elektronisk. For at du som leverandør skal få betalt til rett tid, er det viktig at fakturaene oppfyller visse krav.

Faktura-endringer knyttet til korona-viruset

Bravidas underleverandør for skanning av leverandørfakturaer kan som følge av tiltakene rundt korona-viruset ikke lenger garantere for sin leveranse. I første omgang vil dette medføre forsinkelser, men kan også bety at Bravida ikke vil motta faktura. Vi gjør oppmerksom at dette gjelder mottatte fakturaer per post og til dels e-post. Vi anbefaler derfor alle om å sende oss fakturaer via EHF (elektronisk fakturahåndtering) for å sikre at Bravida mottar disse. Se eget menypunkt til høyre for mer informasjon. 

Kundefakturaer

Kundefakturaer blir som regel sendt via post. Kunder som ønsker elektroniske fakturaer finner mer informasjon om dette under "Elektronisk fakturahåndtering" i menyen til venstre.

Leverandørfakturaer

Leverandørfakturaer fra Bravidas store materialleverandører blir administrert elektronisk via Bravidas innkjøpssystem.

Bravida har som mål å lage en helautomatisk fakturaflyt. Derfor vil vi at du som leverandør benytter deg av elektronisk fakturahåndtering. Leverandørfakturaer som likevel kommer i papirformat blir skannet inn til våre systemer av et eksternt selskap i Mo i Rana.

Fakturakrav for leverandørfakturaer

For at fakturaflyten skal fungere optimalt og du skal få betalt til rett tid, må alle fakturaer til Bravida oppfylle visse krav:

  • Skriv fakturaen til riktig selskap, med riktig adresse. Korrekte adresser til Bravidas selskaper finner du under "Faktureringsadresser" i menyen til venstre.
  • Inkluder det 11-sifrede arbeidsordrenummeret (AO-nummeret). Det er arbeidsordrenummeret som gjør at Bravida vet hvem som skal motta leverandørfakturaen. Det er altså ikke tilstrekkelig å oppgi en person som referanse.