Strategier og forretningsmodell

Vår visjon er vår ledestjerne, våre strategier er veien dit. Vi vil bli best i Norden, kundenes førstevalg og bransjens mest attraktive arbeidsgiver. For å komme dit, jobber vi aktivt i henhold til våre strategier, hver dag.

Våre strategier

Det beste kundetilbudet

Bravida har det beste kundetilbudet på markedet. Kundene velger oss fordi vi skaper helhetsløsninger som gjør det vanskelige enkelt. Vi lytter til kundene våre og vi foreslår proaktivt løsninger gjennom hele bygningens levetid. Vi bidrar til å ta bærekraftige valg og skape bærekraftige løsninger. Etter sluttført jobb, tar vi kontakt med kunden igjen, og vi spør alltid om det er noe mer vi kan hjelpe med. Og først og fremst – vi holder det vi lover, tar ansvar for jobben vår og bryr oss om kundene våre.

Det beste teamet

Bravida har det beste teamet i bransjen. Det som forener oss er vår drivkraft til å alltid bli bedre. Derfor velger de beste lederne og medarbeiderne å jobbe hos oss. Vi jobber for likestilling og mang­fold for å bli et sterkere selskap. Vi har lidenskap for service, og vi er eksperter i prosjektledelse og leveranse. Vi jobber som et team, vi hjelper hverandre og vi har det gøy sammen på jobben. I tillegg finnes det mange muligheter til å vokse og utvikle seg i selskapet. 

Effektiv leveranse

Vi i Bravida er profesjonelle som gjør jobben skikkelig. Hver enkelt med­ arbeider jobber for å skape en god kundeopplevelse – hver dag. Vi jobber effektivt, er kostnadsbevisste og har system og orden på arbeidsplassen.  Vi bruker alltid våre felles arbeids­ metoder og gjør innkjøp på riktig måte. I tillegg planlegger vi godt, følger opp produktiviteten og har kontroll på alle deler av våre oppdrag. 

Bærekraftig virksomhet

Vi tar ansvar for vår virksomhet og jobber aktivt for langsiktig bærekraft. Vi har nullvisjon for yrkesskader, og alle avdelinger jobber systematisk for å skape et trygt og hyggelig arbeidsmiljø. Vi jobber for bærekraftig ressursbruk og lav klimapåvirkning. Vi stiller høye krav, både til våre leverandører og oss selv, når det gjelder forretningsetikk, lovkrav og menneskerettigheter.

Lønnsom vekst – margin før volum

Margin før volum. I Bravida jobber vi alltid for å utvikle lønnsomheten og opp­nå fullt potensial i hver enkelt avdeling. Dette gjør vi ved å jobbe aktivt for å skape det beste kundetilbudet, det  beste teamet, en effektiv leveranse og en bærekraftig virksomhet. Vi takker bare ja til oppdrag og prosjekter med god resultatmargin. Vi er kostnads­ bevisste og jobber ressurseffektivt. Vi bruker alltid Bravidas felles ressurser og systemer og jobber hardt for lave faste kostnader.  

Licence to grow. Når en avdeling er lønnsom og har det grunnleggende på plass, satser vi på å vokse. Vi vokser organisk ved å utvikle vårt tilbud, og ved å fokusere mer på salg og rekruttering. Vi vokser også gjennom oppkjøp. I lønnsomme avdelinger og regioner er vi alltid på utkikk etter gode lokale bedrifter, og kjøper gjerne opp bedrifter vi ønsker å få inn i vår egen virksomhet. Bravida gjør også strategiske oppkjøp, der vi etablerer oss i et nytt marked eller innen et nytt teknikkområde.

Bravidas mål er å være den største eller nest­ største aktøren der vi er til stede.

Vår forretningsmodell

Bravida er et stort selskap med lokal tilstede­værelse over hele Norden. Vi jobber som ETT selskap – med samme arbeidsmetoder, kultur og strategier. Slik skaper vi sammen markedets beste kundeopplevelse. Vi kaller det
Bravida Way. 

Les mer her om Bravida Way.