Om tjenesten

Rolle: Avdelingsøkonom

Søk senest: 22.01.2026

Hvor: Fredrikstad

Linda Lyngstad

Regionscontroller

linda.lyngstad@bravida.no +47 948 80 227

Ane Vagle

HR-Business Partner

ane.vagle@bravida.no +47 464 62 877
Søk nå!

Avdelingsøkonom

Om Bravida

Bravida er Nordens fremste totalleverandør av tekniske installasjons- og servicetjenester for eiendommer og anlegg, som kombinerer det store selskapets ressurser med den lokale bedriftens fleksibilitet og nærvær. Vi jobber målbevisst med å forbedre alle ledd i vår produksjon. Vårt mål er å være den beste og mest lønnsomme aktøren i bransjen. I Norge har Bravida nå 3350 ansatte fordelt på 75 avdelinger og 30 geografiske steder. Selskapet tilbyr spesialkompetanse innen elektro, rør og ventilasjon, samt spesialområdene; brann, sikkerhet, sprinkleranlegg, kjøling, elkraft og teknisk bygningsdrift. På disse områdene tar selskapet ansvar for hele installasjonsprosessen, fra design og prosjektering til installasjon og service

Om avd. Fredrikstad Brann og Sikkerhet

Avdeling Fredrikstad Brann og Sikkerhet er en stor avdeling med ca. 70 ansatte og en budsjettert omsetning for 2026 på 120 mill. Avdelingen holder til i freshe lokaler i Øraveien 2 i Fredrikstad.

Avdelingen vår jobber med løsninger som skaper trygghet for våre kunder – blant annet adgangskontroll, alarmsystemer, kameraovervåking og lås. Som avdelingsøkonom blir du en nøkkelperson i å sikre god økonomistyring og bidra til at vi kan levere kvalitet i alle ledd.

Da vår nåværende avdelingsøkonom skal gå av med pensjon søker vi en erstatter.  Du vil jobbe tett med både avdelingssjef, service/prosjektledere og oppfølging av produktive. Stillingen rapporterer til avdelingssjef og inngår i avdelingens ledergruppe.

 

Arbeidsoppgaver

  • Fakturering, herunder registrering og oppfølging
  • Controlling (timer, kostnader, prisavtaler og fakturering)
  • Bistå avdelingssjef i budsjett- og resultatarbeid
  • Administrative og praktiske oppgaver knyttet til daglig drift av avdelingen
  • Rapportering - månedlig og kvartalsvis
  • Bidra til prosessforbedring, og etterleve gjeldende økonomirutiner
  • Økonomisk oppfølging av avdelingens service – og prosjektportefølje i tett samarbeid med prosjektledere og serviceledere

 

Kvalifikasjoner

  • Høyere økonomiutdannelse
  • Gjerne noen års arbeidserfaring gjerne fra timeregistrerende bedrift, men nyutdannede oppfordres også til å søke
  • God økonomi- og tallforståelse
  • Gode Excel-kunnskaper
  • Kjennskap til Agresso er ønskelig

 

Personlige egenskaper

  • Du har gode kommunikasjonsevner, er serviceinnstilt og løsningsorientert
  • Du er selvstendig og jobber strukturert og systematisk
  • Du liker å jobbe i skjæringspunktet mellom virksomhet og økonomi – og ser din rolle som både støttende og kontrollerende i oppfølging av prosesser, prosjekter og timefangst
  • Du er en initiativtaker og tar ansvar for resultater
  • Du jobber effektivt under press og håndterer mange oppgaver samtidig
  • Du er pålitelig og ansvarsbevisst
  • Du samarbeider godt og er en lagspiller

 

Bravida tilbyr

  • Spennende og varierte oppgaver hos Norges ledende totalteknisk entreprenør
  • Muligheten til å jobbe sammen med flinke håndverkere innenfor Sikkerhet
  • En lokal arbeidsplass som også er en del av noe større med stor grad av faste retningslinjer og rammer
  • Gode muligheter for faglig og personlig videreutvikling
  • Konkurransedyktige lønnsbetingelser
  • Meget gunstige pensjons- og forsikringsordninger
  • Et uformelt og sosialt arbeidsmiljø

 

Interessert?

Vi ser frem til å motta din søknad! Søknadsfrist er satt til 22.01.2026, men behandles fortløpende. Vil du vite mer om hvordan det er å jobbe hos oss, kan du følge oss på sosiale medier og besøke vår hjemmeside.

Kontaktpersoner

Linda Lyngstad

Regionscontroller

linda.lyngstad@bravida.no +47 948 80 227

Ane Vagle

HR-Business Partner

ane.vagle@bravida.no +47 464 62 877
Søk nå!