Om tjenesten

Rolle: Rørlegger

Søk senest: 31.12.2026

Hvor: Sarpsborg

Jon Gundersen

Avdelingsleder

jon.gundersen@bravida.no +47 91599990

Martin Andersen

Regionsdirektør

martin.andersen@bravida.no +47 977 16 032
Søk nå!

Prosjektleder automasjon

I forbindelse med vår storsatsning innen automasjon, og som eget forretningsområde er det i region Nedre Viken en nyetablert automasjonsavdeling. Avdelingen tilbyr automasjonstjenester innen både industri- og byggautomasjon i hele regionen.  

I ett ungt og nyetablert team søker vi etter en praktisk operativ og erfaren prosjektleder automasjon. Stillingen vil ha en sentral rolle i organisasjonen, ved å forme og bygge avdelingen i samarbeid med avdelingsleder.  

Avdelingen er en del av regionen som består av 10 avdelinger, ved 5 lokasjoner. Automation som et ett eget forretningsområde i konsernet vil ha stor betydning for at våre kunder skal nå sine klimamål. Våre automasjonstjenester vil komplettere Bravidas omfattende kundetilbud. Automasjon er bindeleddet mellom alle teknikkområder for service og prosjekt til både bygg, anlegg og industri. 

Som prosjektleder automasjon i Bravida får du frihet under ansvar i en veldig fleksibel stilling. Vi tror på din evne til å overgå kundenes forventninger gjennom din kunnskap, driv og interesse. Rollen som prosjektleder innebærer ansvar for komplette prosjektoppdrag, både små og store, fra kundebehandling til salg og leveranse. Du kommer også til å være ansvarlig for at våre oppdrag er i tråd med våre høye krav til kvalitet og sikkerhet. 

Rollen som prosjektleder 

Vi ser etter deg som har god kompetanse om ulike automasjonssystemer som knytter de ulike tekniske fag sammen, forståelse for anbudsprosesser og kan finne energieffektive løsninger på tvers av tekniske fagområder. Vi ønsker oss en prosjektleder med teknisk fagskole eller ingeniørhøyskole, men fagbrev som automatiker og/eller elektriker. Er du en person som har god erfaring innen automasjon, men mangler utdanningen vil vi gjerne høre fra deg også! 

Du vil få ansvar for oppdragsoppfølging med økonomi, personal, innkjøp, kvalitet og HMS, samt planlegge ressursbehov, administrere og bemanne oppdragene med riktig kompetanse. Evnen til struktur, oversikt og detaljorientering vil være viktig for å håndtere det brede spekteret av oppgaver som ligger til rollen. 

Prosjektoppfølging  

Du har den administrative rollen i hvert oppdrag og identifiserer oppdrag, kalkulerer, utarbeider tilbud, og finner, vinner og følger opp oppdrag. Målet vårt er å levere oppdrag til kundens forventninger og gjerne litt bedre!  

Å pleie forhold og møte kunder  

Du er bindeleddet mellom Bravida og kundene våre. Å sørge for at kundene er fornøyde og at behovene deres blir møtt er helt avgjørende. Det innebærer å ha jevnlige møter, høre på ønskene deres og tilby skreddersydde løsninger. For å få til dette er det viktig å være en god relasjonsbygger og ha et forhold til å initiere ekstraoppgaver, tillegg og endring i prosjektene, men du trenger ikke være en utpreget selger i denne rollen. Vi ser alltid etter muligheter til å tilby våre tjenester til nye kunder og å utvide vårt samarbeid med eksisterende. Her spiller du en viktig rolle i å forstå kundenes behov og finne de beste løsningene.  

Å lede og motivere teamet ditt 

Du vil ha ansvaret for deltakerne i hvert oppdrag og en viktig del av jobben er å koordinere, lede og engasjere de ansatte. Ingen lykkes alene! Vi er et faglig høyt teknisk miljø der ingen kan kunne alt, men sammen kan vi ganske mye. Dette forutsetter at du verdsetter kollegaer som kan andre ting slik at totalen blir bra.  

Vi ønsker oss et mangfold blant våre medarbeidere og å fremdyrke det beste i hver medarbeider. Det handler om å inspirere og støtte, sørge for at de har det de trenger for å gjøre en god jobb, og hjelpe dem med å vokse og utvikle seg. Vi har en uformell tone, men er seriøse og profesjonelle der det er påkrevd. Åpenhet, ærlighet og direkte kommunikasjon verdsettes høyt hos oss og som leder ønsker vi at du er en rollemodell og stiller deg spørsmålet: Hva kan jeg gjøre for at de rundt meg skal lykkes?  

Administrative oppgaver  

Det er også en del administrativt arbeid som må gjøres, som å fortløpende informere om økonomi, fremdrift og status i prosjektene. 

Lønnsom drift og HMS  

Det er nødvendig å forstå hva som er inntektsdrivende og kostnadsdrivende for at vi skal sikre lønnsom drift. Det er viktig å balansere lønnsomhet med hensynet til helse, miljø og sikkerhet. Vi streber alltid etter å oppnå gode resultater på kort sikt samtidig som vi sikrer en bærekraftig fremtid.  

Bærekraftige og energieffektive løsninger  

Vi legger stor vekt på å tilby løsninger som ikke bare fungerer bra, men som også er snille mot miljøet. Som prosjektleder er du med på å sikre at vi implementerer bærekraftige og energieffektive alternativer i våre prosjekter.  

 

Hvem leter vi etter? 

I tillegg til god norsk skriftlig formuleringsevne er det viktig å kjenne til teknisk engelsk. Prosjektene våre har ett geografisk nedslagsfelt vår region Nedre Viken. Hovedsak da i bysentrene fra Drammen til asker, over til Follo og ned gjennom gamle Østfold. Det er derfor ønskelig med førerkort klasse B, for effektivt å kunne bevege seg mellom prosjektene. Som prosjektleder forventes det å ha en oppdatert faglig tyngde, slik at teamet har noen å diskutere fag, strategier og utfordringer med. Teamet vårt skal oppfattes som løsningsorientert og serviceinnstilt og du må derfor kunne bygge oppunder dette med dine handlinger. For å lykkes må du kunne initiere resultat og suksesskriterier. 

Da det blir mange oppgaver som skal løses, er det viktig å være strukturert og kunne prioritere de oppgaver som til enhver tid er mest kritisk, samt delegere myndighet for å fordele arbeidsoppgavene. 

Som prosjektleder er du en del av lokal ledergruppe. Lokal ledergruppe har høy grad av pålitelighet og er ansvarsbevisste. Ledere skal være gode rollemodeller og fremstå som stabile og rause, og være godt likt både oppover og nedover i organisasjonen. 

 

Hvorfor jobbe i Bravida? 

Som ansatt i Bravida får du muligheten til å jobbe i et stort, seriøst, trygt og økonomisk solid selskap i vekst. Vi er opptatt av å gi våre ansatte muligheter til å utvikle seg og vi rekrutterer gjerne internt til karrieremuligheter innad i selskapet. Vi jobber for et inkluderende, morsomt og faglig sterkt arbeidsmiljø slik at du kan trives på jobb og finne de beste løsningene. Når våre ansatte vokser, vokser vi! Vi tilbyr et stort utvalg kurs og opplæring gjennom Bravidaskolen, som er vår interne opplæringsportal.  

  • Du vil få nødvendige kurs og sertifiseringer i våre systemer  
  • God privat helseforsikring for deg som ansatt, men også gunstige vilkår for din familie om du skulle ønske å tegne forsikring for dem.  
  • Hvis uhellet skulle være ute har vi reiseforsikring, yrkesskadeforsikring for yrkesulykke og yrkessykdom, utvidet yrkesskadeforsikring som også dekker reise mellom hjem og arbeid, fritidsulykke og gruppelivsforsikring.  
  • Vi betaler innskudd til pensjon på 4% av pensjonsgivende inntekt mellom 0G og 7,1G og 8% mellom 7,1G og 12G 
  • Mobilabonnement  
  • I Bravida ser vi det som en soleklar oppgave å investere i våre ansatte, blant annet gjennom kursing og kompetanseheving.   
  • Rekrutteringsbonus på 10.000 når du tipser oss om en kandidat vi ansetter! 

 

Interessert?  

Vi ser frem til å motta din søknad! Vi behandler søknader fortløpende. Vil du vite mer om hvordan det er å jobbe hos oss, kan du følge oss på sosiale medier og besøke vår hjemmeside https://www.bravida.no/kundetilbud/byggautomasjon/ 

 

Kontaktpersoner

Jon Gundersen

Avdelingsleder

jon.gundersen@bravida.no +47 91599990

Martin Andersen

Regionsdirektør

martin.andersen@bravida.no +47 977 16 032
Søk nå!