Bravida Norge har skiftet til fremtidens innkjøpssystem

3 200 medarbeidere i Bravida Norge gikk 18. oktober over til Profit – et kraftig innkjøpsverktøy som vil utvikle seg sammen med virksomheten i mange år fremover.

Nyhet Bravida Norge

– Med Profit får vi de rette forutsetningene for å fortsette reisen mot bærekraftige og digitale innkjøp. Kravene til hva et innkjøpssystem skal kunne håndtere fortsetter å øke, fra vår drift og fra våre kunder, sier Lars Arne Mjørlund, leder for innkjøp og produksjonsprosesser i Bravida Norge.

Bravidas virksomhet omfatter et stort antall tekniske områder og bedriftens kundetilbud utvides og fokuserer i økende grad på energieffektive og bærekraftige løsninger. Profit-systemet er levert av Ivalua, og dekker alle typer materialer. Det kan håndtere store innkjøpsvolumer, har høy IT-sikkerhet, dekker alle teknologiområder og brukere, og gir oss mulighet til å fokusere på energieffektive løsninger.

– Vi trenger derfor et innkjøpssystem som kan tilpasses og videreutvikles i takt med oss. I første utrulling av Profit har vi med oss de samme leverandørene som vi hadde i vårt tidligere system. Vi jobber nå videre med å få inn flere leverandører, og på sikt vil vi utføre alle våre innkjøp i samme system, sier Mjørlund.

Profit er alt rullet ut og tatt i bruk i Bravida Finland, Sverige og Danmark. Når Norge nå har gått over til å bruke innkjøpssystemet, er alle konsernets 13 000 medarbeidere i gang med det.

– Bravida fortsetter å vokse og vårt kundetilbud utvikles og utvides. Vi trenger et innkjøpssystem som kan tilpasses og videreutvikles i takt med oss. Profit gir oss de rette forutsetningene for å fortsette å lede utviklingen i bransjen, sier Mjørlund, og avslutter:

– Profit er et omfattende system som vil støtte vår virksomhet og hjelpe oss med å skape en lønnsom vekst og verdier for våre kunder i lang tid fremover.