Samler teknikere for å styrke det tverrfaglige samarbeidet
Flere av Bravidas teknikere i Oslo samlet seg nylig til Teknikerdagen – et initiativ for å styrke samarbeidet på tvers av fagområder og bygge felles forståelse.
Nyhet
– Tverrfagligheten vi har i Bravida er en stor styrke. Med dette initiativet legger vi til rette for bedre samarbeid mellom fagene – som igjen gjør at vi kan levere enda bedre løsninger til kundene våre, sier Freddy Mahler Frimann, salgssjef i Bravida.
Teknikerdagen samler serviceteknikere fra ulike fag til en dag med erfaringsdeling, læring og inspirasjon. Målet er å styrke det tverrfaglige samspillet i hverdagen.
– Når teknikerne får innsikt i hvordan de ulike fagene påvirker hverandre, står vi sterkere i møtet med kundene. Det er tross alt de som er ute i feltet, møter kundene våre og forstår behovene deres best, sier Freddy.
Han forteller at engasjementet har vært stort:
– Teknikerne har vist imponerende motivasjon og vilje til å lære. Kompetansen de sitter på er enorm – og når den deles på tvers, skaper det stor verdi.
Leder for energitjenester Erland Åmot holder foredrag.
Gir allerede resultater
Den første utgaven av Teknikerdagen ble arrangert på Romerike tidligere i år, og resultatene lot ikke vente på seg.
– Responsen har vært svært positiv. Vi har allerede sett konkrete resultater, blant annet nye kundeforhold og salgsmuligheter som har oppstått gjennom innsikt fra teknikere ute i feltet, forteller Freddy.
Nå planlegges neste steg: å samle alle teknikerne i regionen til én felles dag i 2026.
– Dette er et viktig tiltak for å gi teknikerne innsikt i hva de bør være oppmerksomme på, og hvilke spørsmål de kan stille når de jobber på tvers av fag. En bredere forståelse gjør oss bedre rustet til å løse komplekse utfordringer for kundene, sier Jørund Bråten, regional salgssjef i Bravida.
Gjennom dagen fikk teknikerne faglig påfyll fra flere forskjellige fag.
I løpet av dagen deltok representanter fra fagområdene elektro, fiber & nettverk, klima, rør, brann og sikkerhet, lås og beslag, automasjon og energitjenester. De fikk faglig påfyll gjennom innlegg fra interne fageksperter og verdifull læring fra hverandre.
– Teknikerdagen bidrar til at vi kan gi en mer helhetlig vurdering av installasjonene våre – og dermed en bedre kundeopplevelse. For kundene er vi ett Bravida – og dette er en viktig arena for å bygge nettopp det, avslutter Jørund.
Freddy Mahler Frimann og Jørun Bråten