Nok en signering til nytt sykehus i Drammen: Bravida skal levere gass- og trykkluftanlegg

Bravida skal levere gass- og trykkluftanlegg til det nye sykehuset. Avtalens verdi er ca. 104 millioner kroner inkludert mva.

Prosjektorganisasjonen til nytt sykehus i Drammen, på vegne av Helse Sør-Øst RHF, har inngått avtale med Bravida Norge AS som har fått oppdraget med å levere anlegg for medisinske gasser og trykkluft til sentralbygget i nytt sykehus i Drammen. Sentralbygget består av behandlingsbygg, poliklinikkbygg, sengebygg og servicebygg og er til sammen 90 000 m2.

Leveranser inkluderer anlegg for medisinske gasser, medisinsk luft og instrumentluft til den kliniske driften på sykehuset samt leveranse av laboratoriegasser og teknisk trykkluft til laboratorieavdelinger og tekniske arealer.

– Avtalen med Bravida gjør at vi har med oss en partner med høy kompetanse innenfor fagområdet. Bravida er en erfaren entreprenør som vi ser fram til å samarbeide med, sier Arnstein Hodne, prosjektdirektør nytt sykehus i Drammen.

– For oss i Bravida er det en stor tillitserklæring å bli tildelt oppdraget, stor takk til byggherren som har gitt oss tilliten, sier Tore Bakke, administrerende direktør i Bravida Norge. Videre poengterer han at spesialområdet gass- og trykkluftsanlegg er et viktig satsningsområde både innenfor prosjekt og service for Bravida, derfor er denne kontrakten spesielt viktig for selskapet. Avslutningsvis sier Bakke at Bravida nå virkelig ser frem til å komme i gang med samhandlingsfasen og ikke minst produksjonen!

Prosjektet starter opp i april 2022.

Bravida signerte i oktober en stor kontrakt for alle elektriske installasjoner i sentralbygget til nytt sykehus i Drammen.