– Vi har blitt veldig godt mottatt

1. desember overtok Bravida eierskapet av Thunestvedt Konsern med tilhørende datterselskaper. Det betyr at vi nå er den største aktøren innen service og installasjon på Vestlandet, med mål om å bli Best i Vest.

Pressemelding Bravida Norge Thunestvedt Konsern

– Mandag besøkte vi Sæterdal Elektro i Vaksdal og hørt mye om den unike kompetansen de har blant annet på store elbilladeløsninger, sier Tore Bakke, administrerende direktør i Bravida Norge.

Han reiser Vestland rundt i disse dager sammen med divisjonsdirektør for Bravidas divisjon Kysten, Ronny Øvrevik, HMS- og HR-leder i Thunestvedt Konsern, Kathrine Waardal, og administrerende direktør i Thunestvedt Konsern, Roy Sætre.

Sæterdal Elektro, Magnus M. Thunestvedt, Vangen Elektriske og Pettersson & Gjellesvik er de fire selskapene som danner Thunestvedt Konsern, som nå inngår i Bravida.

Unik kompetanse og langvarige kunder

– Litt av formålet med disse dagene er å bli kjent med de flotte medarbeiderne vi har overtatt, og også besøke og bli kjent med de kundene. Vi har blitt veldig godt mottatt, og gleder oss til fortsettelsen, sier Bakke og legger til:

– Thunestvedt Konsern sitter med mye unik kompetanse som vi er stolte av å nå få inn i Bravida.  Mandag besøkte vi blant annet Lobas’ produksjonsfabrikk, som er en langvarig kunde av Thunestvedt, og høy kompetanse kjennetegner dem både i spesialområdene deres, og ikke minst service og den originale businessen vår, sier Bakke.

700 tverrfaglige Bravida-kollegaer

Totalt teller Bravida i Vestland 700 medarbeidere når Thunestvedt Konsern nå er en del av laget. Bravidas elektrovirksomhet er med det betraktelig styrket, og bedriften står nå i en særstilling når det kommer til å tilby vestlendingene tverrfaglige tekniske løsninger i bygninger.

– Våre kunder vil fortsatt møtes med våre gode leveranser og tjenester av de samme kontaktpersonene som tidligere, og nå vil de også kunne dra nytte av de tverrfaglige tjenestene vi kan tilby. Det kommer godt med i et marked med stadig mer komplekse krav og behov innenfor våre fagområder; elektro, rør, ventilasjon, automasjon – og energioptimaliseringen man oppnår ved rett kombinasjon av disse, sier Roy Sætre.

Tilgangen på serviceoppdrag er svært god, og det er økende etterspørsel etter leveranser som sparer energi og øker kundenes bærekraft, samtidig som kostnader reduseres.