Bravida Norge ansetter advokat

Eldar Haugen-Lossius begynner som in-house advokat i Bravida Norge i mai. Han vil primært jobbe med entreprise, og gleder seg til å bistå avdelingene juridisk fra start til slutt i prosessene rundt prosjekter.

Pressemelding Bravida Norge

– Vi er veldig glade for at Eldar takket ja til å jobbe sammen med oss. Eldar vil primært jobbe med entreprise, forebyggende gjennom opplæring, og støtte i fasene før kontrakt inngås. Han vil også bidra med juridisk bistand under og etter leveranse. Jeg ser også frem til at han kan bistå innen andre områder, slik som M&A og andre kontrakter, og han vil også styrke vår innkjøpskompetanse av eksterne tjenester, sier Stian Søhoel, direktør for M&A og kommunikasjon i Bravida.

Eldar har solid kompetanse innen entreprise, offentlige anskaffelser og kontraktsstyring. De siste årene har han jobbet som advokat i det rådgivende ingeniørselskapet Sweco. Før dette var han advokat i det internasjonale forretningsadvokatfirmaet DLA Piper, og han har vært juridisk rådgiver for Vann og avløpsetaten i Oslo. Nå blir han en del av et større tverrfaglig team i Bravida Norge.

– Bravida er en betydelig aktør innenfor markedet og jeg ser frem til å jobbe med flere spennende og komplekse prosjekter, sier advokaten og legger til:

– Som in-house advokat vil jeg få muligheten til å følge opp og gi støtte til prosjektene hele veien fra vugge til grav. Entreprisekontrakter er rammebetingelser for prosjektene og det er sentralt å sikre god prosjektgjennomføring og lønnsomhet. Jeg vil også bidra med vurderinger og risikostyring for hvilke prosjekter man går inn i.

Særlig spennende synes han det er at Bravidas oppgaver og løsninger vil dreies mye over mot bærekraftige løsninger for nye og eksisterende bygg. EUs taksonomi vil påvirke aktivitetene fremover og forsterke fokuset på bærekraftige løsninger og ivaretagelse av miljømål.